sobota 16. srpna 2014

Jahodový koláč

Nejhorší je, když člověka honí mlsná a neví, co by si dal ... a jelikož jsem měla v mrazáku ještě jahody z loňska, tak jsem přemýšlela,co z nich...
Korpus jsem použila osvědčený a náplň byla čistá improvizace.

INGREDIENCE:

Těsto:

  • 100g másla
  • 80 g cukru
  • 1 vejce
  • špetka soli
  • 250 g polohrubé mouky

Náplň:
  • 400-500 g zmrzlých jahod
  • cukr dle chuti
  • Gustin ( pro neznalce kukuřiční škrob)

Nejdříve si připravíme náplň. Jahody jsem si den předem vyndala z mrazáku a nechala do druhého dne rozmrznout. Odebrala jsem si tak cca 100 ml šťávy a do toho dala 3 lžičky gustinu. Do hrnce jsem dala jahody a cukr a svařila,pak přidala gustin a ještě chvilku povařila. Dala jsem chladit.

Pak jsem si zpracovala těsto- smíchala jsem všechny suroviny. Těsto jsem si rozdělila a 2/3 jsem vytlačila do formy, nalila zchladnou náplň. Poté rozválíme zbytek těsta a dáme nahoru.
Troubu předehřejeme na 180°C a pečeme dozlatova. Necháme pořádně vychladit.




Žádné komentáře:

Okomentovat