úterý 2. září 2014

Bezinky kam se podíváš :-)

Děti jsem dala k babičce, chlapa vzala sebou a šli jsme na černý bez. Dva košíky jsme měli nasbírané během chvilky, obírání trvalo déle, ale mám hned dva produkty. :-) Šťávu a víno, které ochutnáme až na Vánoce.



Bezinková štáva

INGREDIENCE

  • 2,5 kg bezinek
  • 2 kg cukru
  • 2 l vody
  • 20 g kyseliny citronové
  • 3 hřebíčky
Bezinky jsem namočila do horké vody, přidala kyselinu citronovou a nechala do druhého dne louhovat.





 Druhý den jsem nechala projít varem s s hřebíčky a pak zcedila. Dala vařit a přidala cukr. Nechala jsem projít varem cca 20 minut a pak ještě horké nalévala do lahví.




Vánoční bezinkové víno

INGREDIENCE:
  • 2 l bezinek
  • 4 l vody
  • 3 kuličky pepře
  • 3 kuličky nového koření
  • 3 hřebíčky
  • 2 kg cukru
  • 5 dkg droždí

Bezinky se dají svařit do 4 litrů vody - pozor utíkají, mrchy jedny! :-D


Jakmile voda začne vřít, přidá se veškeré koření  a vaří se ještě 15 minut. Zcedíme to, přidáme cukr a vaříme ještě 10 minut. Roztok necháme zchladnout. Potom rozdrobíme do hrnce droždí a necháme uležet do druhého dne.


Druhý den promícháme a necháme ještě 24 hodin kvasit.


Třetí den se zcedí do 5 l demižonu,převáže se pevně celofánem a nechá se do Vánoc kvasit v teple. Ideální je místnost s relativně stálou teplotou kolem 20°C. Na Vánoce se stáčí do lahví.




Žádné komentáře:

Okomentovat